downloadPrincipalele bariere în managementul reputatiei identificate de CBCC in Romania

De la an la an, din ce in ce mai multe organizatii, prin executivii lor de top, apreciaza ca riscurile pentru reputatie sunt cele mai greu de controlat (peste 65% conform unor rapoarte internationale, un procent mult mai mic in Romania).

Motivele identificate de CBCC in urma cazurilor analizate in Romania, pentru care riscurile pentru reputaţie sunt aşa de greu de controlat:

– Un nivel scazut de cunoastere atat a adevaratei valorii a reputatiei ca asset intangibil si ca factor generator de succes pentru afacere, cat si si a nevoii de a o pazi (gandirea de tip “nu ne-am confruntat pana acum cu asa ceva, de ce ar trebui sa ne facem griji din cauza asta?” sau “nu am auzit pe nimeni pana acum sa se planga despre o astfel de problema asa ca nu avem de ce sa ne facem griji”).

– Un nivel prea scazut de cunoastere a surselor potentiale de risc pentru reputatie astfel incat sa poata fi controlate in mod activ (gandirea de tip “lasa ca nu mi se va intampla tocmai mie”).

– Lipsa de claritate cu privire la statutul de sine statator al riscurilor pentru reputatie, care sunt autonome si diferite de alte riscuri (“daca este un risc, atunci nu ar trebui sa se ocupe asigurarile?”).

– Subestimarea impactului riscurilor pentru reputatie prin focusarea exclusiva asupra impactului pe termen scurt, gandind ca daca nu poti cuantifica impactul precis al riscurilor pentru reputatie, atunci nu merita sa iti bati capul cu asta.

– Confuzia pe care o fac multi intre reputatie si PR, CSR (“lasa ca avem firma de PR, se ocupa ei in caz ca apare vreo problema”).

– Focusarea exclusiva pe amenintari, care genereaza o atitudine defensiva si determina neglijarea aspectelor pozitive prin care se pot identifica si revela oprtunitati.

Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care organizatiile din Romania ignora aproape complet riscurile pentru reputatie. Organizatiile trebuie să fie vigilente in fiecare clipa asupra riscurilor pentru reputatie si nu doar atunci cand lucrurile merg prost. Atunci s-ar putea sa fie prea târziu. Reputatia trebuie sa fie mereu adaptata la context pentru a fi rezilienta şi sustenabila!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit