2016_un_an_efervescent_politicAlegeri 2016 – un an “efervescent” politic

Cu siguranta anul 2016 va fi unul efervescent prin prisma luptelor de pe scena politica. Si cum ar putea fi altfel, daca tinem cont de faptul ca aceste lupte au fost prefatate de caderea unui guvern in urma manifestatiilor de strada generate de tragedia de la Colectiv, dar si de faptul ca „agitatia” din jurul celor doua campanii electorale – alegerile locale de la inceputul verii si cele parlamentare din toamna – se va intinde pe o perioada foarte lunga de timp. Asa cum am vazut cu ocazia alegerilor din 2014, noile mijloace de comunicare vor schimba destul de mult fata acestei batalii, cel putin in marile orase, oferind noi perspective atat actorilor politici, cat si electoratului interesat (si educat). Toti cei care stiu sa citeasca cifrele sunt extrem de atenti la „trenduri” si sunt preocupati sa gaseasca cele mai bune strategii si cele mai bune mixuri prin intermediul carora sa comunice unor categorii de public cat mai largi si diverse. Daca alegerile locale se vor desfasura intr-un sigur tur, este de asteptat ca departajarea candidatilor sa se faca la un numar foarte mic de voturi, astfel incat multe primarii sa fie castigate cu diferente de cateva sute sau chiar de numai cateva zeci de buletine validate.

Pentru toti cei implicati in alegeri 2016, acest aspect deloc de neglijat se va constitui intr-un motiv in plus sa abordeze campania electorala intr-o maniera profesionista si, in acelasi timp, pentru acei politicieni care simt vantul schimbarii si il inteleg, va fi o sansa suplimentara sa adopte noile tehnologii de comunicare pentru a schimba „bricheta, pixul si galeata” cu facebook, twitter sau youtube. In aceasta noua perspectiva aspupra alegerilor locale si parlamantare vor avea castig de cauza acei candidati care, impreuna cu echipele lor, vor aborda comunicarea politica din campania electorala cu metode adaptate la noua realitate. Iar noua realitate arata ca toate procesele de comunicare politica si electorala nu mai sunt ca pana acum ci au devenit mult mai complexe. In plus internetul, cu multiplele lui platforme de comunicare, ocupa deja locul central in relationarea cu peste 60% din electorat. Pornind tocmai de la acesta realitate, CBCC a dezvoltat o metodologie si instrumente de masurare si analiza a mediului online precum si a prestatiloor live ale candidatilor care sunt un suport real si usor de utilizat de catre echipele de campanie pentru proiectarea de strategii castigatoare.

penetranta_expresivitate_lexicala_cbccexpresivitate_antimonotoinie_lexicala_cbcc

In anul 2016, in acord cu planul de continut si cu principiile noastre referitoare la continutul publicat, intentionam sa urmarim evolutia reputatiei catorva dintre actorii principali ai scenei politice din Romania, in mediul online. Astfel, ne propunem sa publicam periodic evolutia Scorului de Capital de Reputatie Online pentru actorii politici cu mare notorietate de la nivel central, iar pe masura ce ne vom apropia de alegeri, intentionam sa publicam analize de reputatie pentru acei candidati care se bucura de interesul publicului.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit